BUKA PINTU PERPUSTAKAAN

BUKA PINTU PERPUSTAKAAN
Pengarah Perpustakaan Desa Encik Jumaat bin Dakir mengarahkan petugas buka pintu pagar bukan suruh pecah pintu pagar

Wednesday, July 7, 2010

SISTEM RONDAAN SUKARELA JKKK PT SENAH 2010

SRS adalah nama rengkasannya. Aku mula terlibat apabila sahabatku encik Jumaat bin Dakir memaklumkan SRS di Pt Senah akan di adakan bermula pada bulan Apri 2010 yang lalu.
Aku bersetuju dengan saranan beliau kerna ia adalah salah satu tangungjawab ku yang utama dalam organasasi yang ku terajui iaitu JKKK .Dan JKKK itu sendiri memberi pengertian:

J = Jawatankuasa
K = Kemajuan
K = Keselamatan
K = Kampung

Aku haruslah menjadi pelopor dan contoh yang baik walau tidak yang terbaik dalam pengelibatan srs ni. Sampai tarikh ni aku rasa jadual ku boleh dikatan 95 % hadir. Kekurangannya tu aku ada hal Ika dan Laili kahwin jadi aku kena rewang di Muar.

Srs ni di wujudkan atas sokongan ramai. Pos utama adalah di simpang 4 Pt Senah dan Pt Wahab depan rumahku. Jumaat minta aku sediakan baners POS SRS PARIT SENAH untuk di pasang di pondok simpang katanya. RM 50.00 sahaja petang tu juga di pasang dengan Tumiri katanya.

Sampai sekarang dan masuk bulan ke 4. Kira berjaya . Untuk makluman anda . Aku satu kumpulan dengan sahabat-sahabatku yang kena di pos simpang 4. Mereka adalah Mahhat bin Kassim. Rosli bin Suratmin dan Yazid bin Rostam. Aku kena giliran Isnin malam Selasa.

Yang bagusnya srs ni pada aku , setiap hari dapat info baru mengenai hal-hal kampung jika kita berhubung atau berjumpa rakan2. Pengerusi baru Encik Jumaat bin Dakir ada banyak idea yang bernas untuk kebaikan bersama.

Sampai setakat hingga kehari ini tiada runggutan dari mana-mana pihak atau orang kampung mengenai srs. Kira mereka berjaya lah jua.

Aku dah mengantuk macam nak tidur kejap.........Maaf ya......

No comments:

Post a Comment