BUKA PINTU PERPUSTAKAAN

BUKA PINTU PERPUSTAKAAN
Pengarah Perpustakaan Desa Encik Jumaat bin Dakir mengarahkan petugas buka pintu pagar bukan suruh pecah pintu pagar

Wednesday, July 7, 2010

Gotong royong bersih kampung pt senah.

Pada hari Ahad 4hb Julai 2010. Jam 8.00 pagi. Kami bergotong royong membersih kiri dan kanan jalan.


Taklimat diadakan di surau Pt Senah oleh Setiausaha JKKK Encik Nasir bin Saridi. Langkah pertama adalah menebang pokok2 yang merbahaya dan melindungi pengguna jalanraya.

Dengan kapak lamanya Imam Encik Abd Salam bin Musa mula menebang pokok di sempadan kampung. Satu jam kemudian hasil kerja nampak kelihatan hasilnya dan luarbiasa kemas dan bersih.

Aku dan ajk2 yang lain menyambung hingga jam 12.30 tengahari menyambung kerja gotong royong di jalan bukit.
Jia'an dengan jentolaj back pussernya memudahkan kerja-kerja kami dan memberikan penghasilan yang luar biasa.

Agak tergendala kerja mengemas tunggul pokok tidak kemas dan sempurna bila mesen see sow Rosli Suratmin rosak tak boleh di setat. " kata jumaat macam perut sebu bila di setat bunyinya per...peerr..peerr.." kelakar juga pagi tu.....


Macam terhapus segala sangka buruk orang terhadapku bila JKKK kelolaanku berjaya menjalankan pogram ni.

Pada ku moto hidupku " muda ja
" ORANG BERHAK SUKA AKU DAN ORANG BERHAK NAK SUKA ATAU TIDAK PADA AKU "

Tapi aku ingin berpesan pada semua pembaca Jadilah sebutir GARAM tetapi jangan jadi seekor LANGAU kerana anda akan merosakkan pemikiran dan pandangan insan tersebut kepada orang lain.Tuhan laknat umat yang berbuat kejahatan dunia balas dunia....Ucapan ini adalah untuk diri aku sendiri supaya aku muasabah diri setiap masa.

Ok lah...... bosan pulak idea dan kontang......

No comments:

Post a Comment