BUKA PINTU PERPUSTAKAAN

BUKA PINTU PERPUSTAKAAN
Pengarah Perpustakaan Desa Encik Jumaat bin Dakir mengarahkan petugas buka pintu pagar bukan suruh pecah pintu pagar

Monday, August 2, 2010

Dairi harianku dia awal minggu bulan Ogos 2010.

Hari ni tanggal 2hb Ogos 2010, hari isnin aku mulakan hidupku dengan menghantar surirumahku kesekolah seperti biasa di SK Sri Gading , lepas tu aku menghantar anakku pula ke sekolah STA.

Rutinku bermula apabila sampai je di simpang Bukit Pasir tujuanku adalah ke gerai jualan akhbar Harian Sinar. Aku belek-belek tiada berita kampungku. Lepas tu aku ke pejabat dan menyemak kerja-kerja ku yang sudah dan akan di buat untuk hari ini dan sepanjang minggu ini. Semua dan sempurna dan selesa aku menjalankan tugas harian ku.

Jam 10.00 pagi terasa nak makan mee rebus Warong Dayak di Jalan Pantai , aku batalkan niat puasaku. Di sana jumpa semua sahabat-sahabat dari pelbagai jabatan, layaan je..

Sebelum tu aku menghantar gambar untuk di buat cd di kedai fuji jalan Rahmat. RM 5.00 nak masuk ke bloog mudah sikit. Kemudian aku balik semula ke pejabat sambung kerja-kerjaku. Jam 1.30 petang ambil anak sekolah dan begitu seterusnya. Masuk semula ke pejabat balik jam 5.05 petang.

Lepas ni aku ke Muar sekejap ambil barang , jam 7.00 ptg cadang nak kenduri tahlil rumah allhyarham Mongin bin Dasuki. Yang pasti malam ni aku dutty srs. Aku sambung ceritaku kemudian bila sampai waktunya....


Selamat berpuasa, rasa-rasalah suasana nak berpuasa ya....Paling best dengar lagu-lagu raya lama-lama ada budak2 dah pasang lagu tu.. heee sedap juga....sahdunya raya......

No comments:

Post a Comment