BUKA PINTU PERPUSTAKAAN

BUKA PINTU PERPUSTAKAAN
Pengarah Perpustakaan Desa Encik Jumaat bin Dakir mengarahkan petugas buka pintu pagar bukan suruh pecah pintu pagar

Wednesday, July 28, 2010

BERTUKANG PONDOK SRS DARI TENGAH MALAM KE DINI HARI

Hari ni 29.7.2010. dari jam 1.30 pagi hingga jam 4.30 pagi aku Jumaat , yazid , Tumiri , Rosli Parno menyiapkan pankin srs untuk mempertingkatkan penampilan pondok tersebut agar lebih kemas dan ceria.

Memandangkan bulan ramadan akan menjelang tidak lama lagi hiasan pondok untuk bersantai selepas solat terawih perlu di cipta untuk berborak dan berjaga srs menjelang waktu sahur. banyak pekara yang di rancang Jumaat dengan idea hiasan bunggan gantung , Yazid dengan lampu lip-lapnya , pasti meriah ramadan al-mubarak tahun ni...

Sebagai kebiasaan , dini hari seperti ini kami berborak sambil bertukang , suasan yang kelam dan sejuk merehatkan tulang temulang kami dari kepanasan haba siang hari , bersemangat dan terus menerus mencurah-curah idea dari setiap kami curahkan untuk kebaikan bersama.

Ada yang mencadangkan khasny pengerusi srs saudara jumaat agar di bina sebuah meja santai seperti di air terjun untuk ahli srs berdiskusi sesama sendiri di tepian gigi parit simpang empat untuk berseronok berbual. Kedingina embun jantan telah menitik kami tak hiraukan itu semua , malahan kami terus rancak berbula memikirkan apakah prkara yang perlu di lakukan untuk memperbaiki dan memajukan kampung halaman kami yang di cintai pt. senah.

Mata masing-masing dah bundar , berdiri tak setabil, namun semangat mengatasi segala banyak idea di curahkan. Perbualan mengenang kisah silam , kisah yang mendiwaskan kami di kampung sendiri.Tiada perkara yang kita borakkan untuk memburukan orang lain tetapi sebaliknya kita cuba sedaya upaya untuk membantu meringankan masalah yang di hadapi mereka.

Kami tetap mempertahankan srs di kampung pt senah kerna inilah satu2nya yang menemukan kami dalam kesibukan mengurus diri dan keluarga. semoga srs akan terus wujud dan terus dihati kami...

wasalam dari ku... iba2010.

No comments:

Post a Comment